kennismaken?

Zet je online marketing op zijn kop

Dit boek is echt een aanrader!

Ik heb het over "Zet je marketing op zijn kop" van Remco Zuidbroek . Het idee is om je marketing letterlijk op zijn kop te zetten?! Hoe werkt dat dan?

Even een zijstapje. Afgelopen week hebben twee van mijn klanten me verrast met een relatiegeschenk voor de feestdagen. Hoe leuk is dat! Dit laat zien hoe offline gebaren online kunnen versterken. Het koesteren van je huidige klanten is essentieel voor het voortbestaan van jouw bedrijf! Een kerstmailing (voor het geval je die al verstuurt) wordt vaak snel vergeten, maar een tastbaar relatiegeschenk voor al je klanten? Dat maakt veel meer indruk.

Daarom daagt het boek je uit om je klantreis (see, think, do, care) om te draaien. Begin daarin met het koesteren van je bestaande klanten. Heb je daar echt alles uitgehaald? Zijn ze helemaal fan van jou? Ga dan op zoek naar mensen in de do-fase, overtuig ze. Vervolgens ga je een stap verder naar mensen in de think-fase? Stop met verkopen en help deze mensen met kopen. Versterk je merk. Pas op het laatst ga je inzetten op bredere merkbekendheid met sociale media campagnes. Op deze manier kun je op een duurzame, verantwoorde en betaalbare manier groeien.

De traditionele volgorde waarin je eerst onbekenden in de see-fase probeert te bereiken is veel minder effectief. Deze mensen zijn veel minder geneigd om klant te worden dan je bestaande klanten. Ze zijn zich nog amper bewust van het feit dat ze jouw product of dienst nodig hebben terwijl je bestaande klanten al weten wat je te bieden hebt.

Overigens geeft het boek ook nog diverse handige overzichten en bijlagen die je kunnen helpen met je online marketing. Zo vond ik het overzicht van welke kanalen je op welke momenten in de klantreis het beste kunt gebruiken erg verhelderend.

Ben je geen lezer maar wil je wel online aan de digitale snelweg timmeren? Maak dan een afspraak voor een kennismakingsgesprek om te kijken hoe we jouw online marketing op zijn kop kunnen zetten!