kennismaken?

Waarom een nieuwe website zelden je omzet boost?

Vaak laten bedrijven om de 3 tot 5 jaar een nieuwe website maken. Bijvoorbeeld omdat hun huidige site verouderd oogt of omdat een concurrent de website volledig heeft vernieuwd. Na dat de nieuwe website live gaat gebeurt er in de daarop volgende jaren weinig tot niks. Op zo'n manier levert een (nieuwe) website maar nauwelijks meer omzet of klanten op.

De websites die ik creƫer en beheer leveren het meeste rendement op wanneer ik er regelmatig samen met de klant aan werk. Denk aan nieuwe content, technische updates en het samen analyseren van statistieken. Aan de hand van de inzichten die de statistieken geven voeren we vervolgens verbeteringen uit om het maximale uit de website te halen.

Mijn klanten ontvangen elke maand een rapportage met statistieken en inzichten over hun website. Op die manier probeer ik klanten te stimuleren om zelf met hun website aan de slag te gaan. Daarnaast kunnen klanten zelf het resultaat zien van hun eigen inspanningen. 🚀

Geen budget? Deel het bedrag van een nieuwe website door het aantal jaar dat de site moet meegaan. Zo bepaal jij je optimalisatiebudget.

Dit betekent overigens niet dat er nooit een redesign of nieuwe website nodig is. Een goede basis qua vormgeving, techniek en fotografie zijn wel een vereiste voor online succes. Maar gooi niet zomaar iets overboord en doe alleen wijzigingen die je kunt onderbouwen.

Omdat het zo belangrijk is om online actief te zijn en blijven schreef ik er ook een speciale pagina voor op mijn website: "websites bijhouden en onderhouden". Je vind de pagina hier.