kennismaken?

Marketing, belangrijk maar niet urgent?

In ons dagelijks leven worden we vaak overspoeld door urgente taken en verantwoordelijkheden die onze aandacht opeisen. We rennen van de ene situatie naar de andere, proberen problemen op te lossen en deadlines te halen. Maar te midden van deze hectische wereld vergeten we vaak de waarde van belangrijke, niet-urgente zaken.

Marketing op een laag pitje?

Deze week werd ik gebeld door een klant. In een korte tijd traden twee nieuwe concurrenten toe in zijn markt. Enige tijd later stonden ze ook in Google gerankt boven mijn klant. Als gevolg daarvan liepen zijn opdrachten terug. De website en marketing hadden al jaren op een heel laag pitje gestaan.

Marketing is belangrijk maar vaak niet urgent waardoor we er geen of te weinig aandacht aan besteden.

Een effectief bedrijf of persoon besteed volgens Stephen Covey in zijn boek "de zeven eigenschappen voor succes in je leven" juist veel tijd aan de belangrijke niet urgente taken (kwadrant 2). Denk aan langetermijnplanning, preventie en voorbereidingen. Het zijn allemaal zaken waarvan we weten dat ze belangrijk zijn maar op een of andere manier komen we er maar zelden aan toe.

De Eisenhower Matrix

Een handig hulpmiddel om onze prioriteiten te begrijpen, is de Eisenhower Matrix. Deze matrix verdeelt taken in vier categorieƫn:

  1. belangrijk en urgent
  2. belangrijk maar niet urgent
  3. niet belangrijk maar urgent
  4. niet belangrijk en niet urgent.

Marketing valt meestal in de categorie 'belangrijk maar niet urgent'. Dit betekent dat het een cruciale rol speelt in het behalen van langetermijndoelen, maar vaak wordt verwaarloosd ten gunste van urgente taken op de korte termijn.

Het belang van marketing

Marketing is de sleutel tot het opbouwen van merkbekendheid, klantenbinding en het aantrekken van nieuwe klanten. Het is een investering in de toekomstige groei van je bedrijf.

Het opbouwen van een sterk merk en het creƫren van een goede online aanwezigheid vergt tijd. Maak dus geregeld tijd voor (online) marketing, zelfs als daar op dit moment geen dringende noodzaak voor lijkt te zijn.

Voorkom dat je concurrenten die wel aandacht besteden aan marketing terrein winnen en jouw marktaandeel veroveren.

Kom in actie

Vraag je klanten om reviews, zet je meest recente projecten online, werk je website bij, deel eens iets van je werk of prestaties op sociale media of start met online advertenties op Google/Sociale media.

Samen aan de slag? Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek waarin we samen kijken hoe we jouw (online) doelstellingen kunnen behalen.

Jouw gegevens

Laat hieronder je contactgegevens en datum/tijd voorkeur achter. Ik neem zo snel mogelijk contact met u op om de (online)afspraak te bevestigen