Fotograaf website
Voor trouwfotograaf Mike Hobelman mocht ik afgelopen maand aan de slag met een redesign van zijn website. De website heeft een totaal nieuwe look en feel gekregen die helemaal past bij zijn nieuwe focus.
Een website onderhouden, bijwerken en updaten is een blijvend proces. Door hier actief mee bezig te zijn blijft een website relevant, aansluiten bij de bezoeker en voorkom je dat de techniek verouderd.
Stabiele basis
Twee jaar geleden hebben we de basis gelegd voor de huidige website. Een website gebaseerd op het Craft CMS die volledig is op te bouwen aan de hand van blokken. Denk bijvoorbeeld aan een galerij, tekst, afbeeldingen, formulieren, kolommen etc. Op deze manier kan Mike elke pagina op een unieke wijze vormgeven. Deze blokken geven flexibiliteit maar leveren niet in op uniformiteit en zijn passend binnen de huisstijl ontwikkeld.
We hebben het blok voor het tonen recente reviews helemaal opnieuw gebouwd zodat deze beter past bij de nieuwe stijl. Tevens bied het de mogelijkheid om meerdere reviews te tonen door middel van een slider of meerdere items naast elkaar.

Nieuwe focus
Mike heeft er voor gekozen om zijn fotografie volledig te focussen op bruiloften. Hij fotografeert het liefst een liefdesverhaal tussen twee mensen. Vanwege deze nieuwe focus was een nieuwe huisstijl noodzakelijk. Een nieuw kleurenpalet, logo en een bijpassende website was het doel. Daarom hebben we het nieuwe logo, lettertype en de nieuwe kleuren verwerkt in het redesign van de website.
Landingspagina's
Voor verschillende acties op onder anderen sociale media ontstond de wens voor landingspagina's. Op die manier kan een bezoeker zonder zijn aandacht te verliezen een doel eenvoudig behalen. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een formulier voor een bepaalde actie. Met de blokken was het al mogelijk om variatie in de opbouw van een pagina aan te brengen.
We hebben dit verder uitgebreid met de mogelijkheid om ook het menu, de footer en header totaal te kunnen verbergen. Dit komt het conversie percentage erg ten goede. Je ziet dit steeds vaker bij bijvoorbeeld webshops tijdens het bestelproces dat alle afleiding wat niet bijdraagt aan het bestellen van een product wordt verborgen.